BeeLife in SUUS, het nieuwe online magazine van de NVDE

De herfst is begonnen. De bladeren vallen van de bomen, het wordt kouder en alles verandert in een mooi kleurenpallet. Planten sterven af en dieren trekken zich terug. Ook onze bijenkolonies maken zich klaar voor de winter. De voorraad honing zit in de kasten opgeslagen en de winterbijen zijn geboren. Nog heel even en de bijen zullen zich verzamelen in de kast, als een bol opeen gepakt om elkaar, de koningin en het broed warm te houden.

De tijd voor rust, bezinning en reflectie is aangebroken. Terwijl ook ik de balans opmaakte, werd ik door de NVDE benaderd voor een interview over transities in hun nieuwe online glossy magazine Suus.

Zo’n 2 jaar geleden besloot ik meer zingeving aan mijn werk te willen geven. Alleen geld verdienen was niet voldoende. Ik wilde iets terug doen voor de wereld.

Op een zondagmiddag in oktober zat ik met familie aan tafel. Naast de gebruikelijke koetjes en kalfjes praatten we over het milieu en duurzaamheid. Over het feit dat in de afgelopen 25 jaar meer dan de helft van de insecten is verdwenen en welke gevolgen dit heeft op ons hele eco-systeem. Hier moesten we wat aan doen. En op die specifieke middag, precies 2 jaar geleden was het idee geboren om bijenkasten te gaan plaatsen bij organisaties.

We zijn stukje bij beetje begonnen met het concept vormgeven. Want het redden van de bij gaat verder dan alleen bijenkasten plaatsen. We moesten een huisstijl ontwikkelen en een website bouwen, bijenvolken telen en naamsbekendheid genereren. Want een bijenkast bij je organisatie plaatsen? Dat is nog steeds voor veel bedrijven nieuw.

We hebben leuke mensen ontmoet, die zich hebben ingezet voor de bij, ons verder hebben geholpen met hun netwerk, we zijn bij mooie organisaties geweest die bijenkasten hebben geadopteerd en trots waren op de honing van hun eigen bijen.

Alles bij elkaar opgeteld heb ik 2 jaar geleden nooit durven dromen over het succes van BeeLife en alle mooie dingen die we tot nu toe hebben mogen doen.

In Suus, het nieuwe magazine van de NVDE vertelt co founder Quinty over hoe zij de transitie van BeeLife heeft doorgemaakt, over hoe ze verzeild is geraakt in het imkerschap, hoe het nu is om met bijen te werken (en met haar vader) en welke mijlpalen we al bereikt hebben.

De eerste 2 jaar BeeLife zitten er al weer op, maar er komen nog veel meer mooie dingen aan!

Lees hier het artikel

suus beelife

BeeLife in SUUS, het nieuwe online magazine van de NVDE

De herfst is begonnen. De bladeren vallen van de bomen, het wordt kouder en alles verandert in een mooi kleurenpallet. Planten sterven af en dieren trekken zich terug. Ook onze bijenkolonies maken zich klaar voor de winter. De voorraad honing zit in de kasten opgeslagen en de winterbijen zijn geboren. Nog heel even en de bijen zullen zich verzamelen in de kast, als een bol opeen gepakt om elkaar, de koningin en het broed warm te houden.

De tijd voor rust, bezinning en reflectie is aangebroken. Terwijl ook ik de balans opmaakte, werd ik door de NVDE benaderd voor een interview over transities in hun nieuwe online glossy magazine Suus.

Zo’n 2 jaar geleden besloot ik meer zingeving aan mijn werk te willen geven. Alleen geld verdienen was niet voldoende. Ik wilde iets terug doen voor de wereld.

Op een zondagmiddag in oktober zat ik met familie aan tafel. Naast de gebruikelijke koetjes en kalfjes praatten we over het milieu en duurzaamheid. Over het feit dat in de afgelopen 25 jaar meer dan de helft van de insecten is verdwenen en welke gevolgen dit heeft op ons hele eco-systeem. Hier moesten we wat aan doen. En op die specifieke middag, precies 2 jaar geleden was het idee geboren om bijenkasten te gaan plaatsen bij organisaties.

We zijn stukje bij beetje begonnen met het concept vormgeven. Want het redden van de bij gaat verder dan alleen bijenkasten plaatsen. We moesten een huisstijl ontwikkelen en een website bouwen, bijenvolken telen en naamsbekendheid genereren. Want een bijenkast bij je organisatie plaatsen? Dat is nog steeds voor veel bedrijven nieuw.

We hebben leuke mensen ontmoet, die zich hebben ingezet voor de bij, ons verder hebben geholpen met hun netwerk, we zijn bij mooie organisaties geweest die bijenkasten hebben geadopteerd en trots waren op de honing van hun eigen bijen.

Alles bij elkaar opgeteld heb ik 2 jaar geleden nooit durven dromen over het succes van BeeLife en alle mooie dingen die we tot nu toe hebben mogen doen.

In Suus, het nieuwe magazine van de NVDE vertelt co founder Quinty over hoe zij de transitie van BeeLife heeft doorgemaakt, over hoe ze verzeild is geraakt in het imkerschap, hoe het nu is om met bijen te werken (en met haar vader) en welke mijlpalen we al bereikt hebben.

De eerste 2 jaar BeeLife zitten er al weer op, maar er komen nog veel meer mooie dingen aan!

Lees hier het artikel

suus beelife

Lees ook

Honing is gezond

Honing wordt al jarenlang gebruikt in de geneeskunde. We zien tegenwoordig steeds meer wetenschappelijke aanwijzingen dat bijenproducten de genezing bevorderen.

Lees

De voorjaarsinspectie

De natuur gaat onverstoord verder

Lees